Author Topic: 14.EPIZODA: - Glavni Svjedok -  (Read 1914 times)

Offline Storyteller

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 252
14.EPIZODA: - Glavni Svjedok -
« on: 12 August, 2010., 08:35:31 CEST »
SIJEČANJ1994

1. scena:   ZGRADA POLICIJE, NADANOV URED – INT. – JUTRO

Nekoliko dana poslije. ANELA ponovi, kako nije nikog primijetila. Mislila je, kako je sama u arhivu, dok se nije pojavio NADAN. Ona im ne može pomoći. ANELA napušta ured, ni ne pogledavši prema njemu. VJERA istim hladnim pogledom odmjeri odvjetnicu, što primijeti MAJA. Da prekine neugodnu tišinu, NADAN se obrati VJERI, želi čuti rezultate, koji su kasnili zbog proslave Nove Godine. VJERA prizna kako ima nedoumica, umorstvo studentice, ne uklapa se u «modus operandi» njihovog serijskog ubojice. Ona je jednostavno zadavljena. Na to se nadoveže i MAJA, jer ime ubijene Anđe Gregurević, do sada nije bilo povezano sa nastradalim studentima i njihovim prijateljima. NADAN se ljuti, jer sve ovo počinje izmicati kontroli, još mu samo fali, da ostali počnu imitirati njegove metode. MAJA doda kako su tu barem sigurni, jer se u javnosti ništa ne zna o Polićevom načinu ubijanja. Za sad, uz Anđu i sumnjivo Vukelićevo ubojstvo, imaju desetoro mrtvih. No, od Polića ni traga. Tko zna, možda je i pobjegao na Hvar. VJERA ponovi, kako se ni Vukelićeva obdukcija ne poklapa. MAJA pretpostavi, da Polić nije imao sve potrebno za svoje ritualno umorstvo. NADAN prekine njihovu raspravu, govori kako nemaju vremena za gubljenje. Moraju se uhvatiti posla.

2. scena:  ZGRADA OD MARINELE I MIRNE, STUBIŠTE – INT. – JUTRO

MARINELA prigovara, jer još nisu popravili lift. Susretne se na stubištu sa MIRNOM i DANIJELOM, gdje joj one hladno uzvrate osmjeh i produže dalje. MARINELA ljutito prokomentira, da su nezahvalnice i umorno produži dalje.

X – NIZ STUBIŠTE
 
MIRNA zamišljena, nije joj jasno, gdje je Željan nestao. Nema ga na poslu , u gradu. Vjerojatno je kod svojih u Dubrovniku proslavio doček. DANIJELA u to baš nije sigurna, vidjela je članak u novinama, u «Kanarincu», misle da je poginuo zajedno sa onim bogatašem. MIRNA u to ne vjeruje. DANIJELA komentira, kako još to moraju provjeriti. Iskreno se nada, kako je Željan živ. Ona želi svoju osvetu.

3. scena:  UREDNIŠTVO «KANARINCA» - INT. – JUTRO

NEVIANNA daje upute nekom NOVINARU, kad primijeti da VALERIO stiže na posao. Ona se uputi prema njemu, želi razgovarati o njihovom Blagdanskom izdanju, nisu baš najbolje prošli kod čitača. VALERIO predloži, da razgovor nastave u njegovom uredu.

X – VALERIOV URED
 
NEVIANNA traži objašnjenje, gdje je bio za Božićnih praznika, sama je na brzinu morala sklepati Blagdansko izdanje. Kao glavni vlasnik «Kanarinca», ponaša se veoma iracionalno. VALERIO nešto petlja po papirima, provjeravajući poštu, što je stigla u ovih nekoliko zadnjih dana. Odgovori NEVIANNI, kako nije zaboravio na svoje dužnosti, no radio je na važnoj priči. Pronašao je Marie i Remannia, koji mu je ispričao interesantni detalj o umorstvu one prostitutke Suzane Morić. Izgleda, da se u sve upetljao Igor Orlović- Köhn. NEVIANNA zna da je Igor vlasnik «Eagle Toursa», no iznenadi je detalj njegove povezanosti sa prostitucijom. VALERIO se pobjedonosno osmjehne. Opet ima u rukama ekskluzivnu priču. Znači li to, da je zapostavljao svoje dužnosti?! NEVIANNA se pravda, kako nije tako mislila, te se vrati na priču o prostituciji. Htjela bi preuzeti priču o Igoru, jer i ovako istražuje o bordelima. VALERIO pristane, on će se zabaviti Suzaninim umorstvom. Pita je, što je radila ovih dana? NEVIANNA slaže, ništa važno i ode, jer žuri poslom. VALERIO također.

4. scena:  ŽUPANIJSKI SUD, SUDNICA – INT. – KASNO POPODNE

Odvjetnica DIVNA FRANULOVIĆ poziva svoju stranku, BERNARDU, na mjesto za svjedoke. Sa velikom pažnjom to gledaju VESNA i NEVA, a još više nervozna MARINELA. Suđenje vodi sutkinja HAZNADAR, a prisutna je i odvjetnica KUZMANIĆ. BERNARDA počne pričati o svome braku, sa sad već pokojnim Damjanom Kesićem, ocem njezinog sina Antonia. Damjan i ona su imali skladan brak, no početkom rata on je otišao u Domovinski rat, a ona se bila prisiljena preseliti kod njegovih u selo Siverić. To nije bilo idealno rješenje. Damjanovi roditelji i njegov mlađi brat Mario nisu je podnosili. Stalno su govorili Damjanu protiv nje, što je među njima uzrokovalo probleme. Zadnji puta, kad je Damjan otišao na teren, žestoko su se posvađali i ona je napustila dom njegovih roditelja, te se preselila u Metković. VESNA puše, pokazujući, kako joj je sve ovo dosadno. No, brzo se smiri, kad primijeti ulazak insp. NOVAKOV. ELLA se izvine sutkinji HAZNADAR, treba hitno razgovarati sa državnom odvjetnicom. LEONA dopusti ANELI, da se odvoji na trenutak sa ELLOM, a BERNARDU zamoli da trenutak pričeka sa svojim svjedočenjem. Sve ovo MARINELA prati sa velikom znatiželjom.

X – MALO DALJE U SUDNICI
 
ELLA tiho govori ANELI o pronalasku Marie, a dobro zna, koliko je njezino svjedočenje važno za ovo suđenje. Želi da ona odgodi suđenje. ANELA će pokušati, ali misli kako neće uspjeti, jer se ova rasprava ne dira direktno u njezinu istragu. One se odvoje i vrate se natrag.

X – PORED OSTALIH U SUDNICI
 
ANELA se obrati zahtjevom sutkinji HAZNADAR, a ona samo potvrdi njezine pretpostavke. Dok joj ne pribave konkretne dokaze, ona će ovu raspravu voditi kao neovisnu parnicu o istrazi koju vodi policija. ELLA se namršti, ali i VESNA, jer ne zna što se događa, što i prišapće NEVI, pošto ANELA nije navela konkretan razlog za odgodu. LEONA zamoli BERNARDU, da nastavi sa svjedočenjem. BERNARDA priča, kako je Damjana slijedeći put vidjela, teško ranjenog u Metkovićkoj bolnici. Bio je teško ranjen, nažalost njegove su ozlijede bile smrtonosne. U vrijeme najveće žalosti, jer ipak je voljela Damjana, ona je upoznala mladu doktoricu, koja je iskoristila njezino povjerenje i ukrala joj Tonija. MARINELA problijedi, došao je trenutak njezine propasti. DIVNA pita svoju stranku, što se zapravo dogodilo? Kako to da je prošlo mnogo vremena, da uopće potraži svog sina? BERNARDA šuti, napetost u Sudnici, a onda samo kaže, da se bila ozbiljno razboljela. Imala je tešku upalu pluća. Kad je ozdravila, nije mogla ući u trag ni doktorici ni Antoniu. Sve, dok nedavno nije vidjela sinovljevu sliku u novinama. BERNARDA moli sutkinju LEONU, da joj vrati sina. On je jedini razlog, zbog kojeg je danas živa.    MARINELA odahne, za sad je spašena, no kontrolira se, jer je ELLA sumnjičavo promotri. VESNA uloži protest, jer svjedokinja utječe na sutkinju. DIVNA to opravdava majčinskim osjećajima, ona je već izgubila muža u Domovinskom ratu. Zar je zaslužila, da joj otmu i sina?! Sutkinja smiri sukobljene strane. Kako je već kasno, ona odluči nastaviti suđenje za dva dana, što će joj dati dovoljno vremena, a i policiji, da u glavi posloži neke činjenice. MARINELA žurno odlazi, izbjegavajući ELLIN pogled. DIVNA hrabri BERNARDU, dok se NEVA plaši, kako će izgubiti Tonija. VESNA ne vjeruje u to. Na odlasku, ANELA savjetuje ELLI, da što prije ispita Marie.

5. scena:  MARINELIN STAN, SOBA – INT. – NOĆ

MARINELA teško skriva uznemirenost, dok je previjala ŽELJANA. Pomalo je odsutna, te nenamjerno ozlijedi ŽELJANA. On bolno jaukne. MARINELA se nelagodno izvine. ŽELJAN je ljutito upozori, kako pazi što radi.

X – STAN ISPOD, MIRNIN STAN
 
Muški vrisak, dopreo je i do njezinog stana. MIRNA i DANIJELA su razgovarale na prozoru, i čule su vrisak boli. DANIJELI se glas učini poznatim. Predloži MIRNI, da ode provjeriti.

X – STAN MARINELE

MARINELA oprezno otvori vrata. MIRNA tobože brižno pita, što se dogodilo, čula je vrisak?! MARINELA se zbuni, na brzinu slaže, da je ozlijedila ruku, dok je spremala neke stvari u ostavu. MIRNA poželi ući, da joj pomogne, no MARINELA je uvjeri, kako je sve uredu. Nije se puno ozlijedila, te gotovo izgura sumnjičavu MIRNU vani, dok je ova pokušala pogledom uhvatiti nešto sumnjivo. Primijetila je doktorsku torbu i neozlijeđene MARINELINE ruke, prije nego što joj ona zaželi laku noć i zatvori joj vrata ispred nosa. MARINELA je blijeda, diše uznemireno.

6. scena:  ZGRADA ŽUPANIJSKOG DRŽAVNOG ODVJETNIŠTVA – INT. – JUTRO

Novi radni dan. ANELA se iznenadi, kada dođe NADAN, nešto ranije prije dogovorenog sastanka. NADAN želi dovršiti razgovor o njima, no ANELA misli kako ovo nije mjesto za takve razgovore. Netko kuca, te ulazi DIJANA, koja se na tren zbuni, zar je zakasnila?! NADAN kaže, kako je on malo uranio, te službenim tonom zamoli odvjetnicu PENTU, da im se pridruži, da rasprave o sudbini njezinog klijenta. DIJANA odmah krene sa Remannievom obranom, on je pomogao da se spasi jedan mladi život, a u pritvoru se prema njemu ponašaju krajnje neugodno. ANELA prigovori, kako je Remanni osumnjičeni kriminalac i pri tom bjegunac iz pritvora, kako drugačije da se ponašaju prema njemu?! Čuvari, koji su mu «omogućili» bijeg, zbog njega su ostali bez posla. DIJANA se usprotivi, njezin klijent nije imao takve namjere, on je reagirao emotivno i iracionalno, u želji da spasi djevojku. ANELA ne želi raspravljati o tome, imati će prilike u sudnici. Obrati se NADANU, zanima je, ima li novosti u istrazi? Želi znati ima li dovoljno dokaza za pokretanje optužnice? NADAN kaže, da su se pojavile neke novosti, a još moraju ispitati i djevojku, da vide koliko ona zna. ANELA ne želi odugovlačiti, smatra kako imaju dovoljno dokaza protiv Remannia. Terete ga mnogi dokazi, a Marie De Whaux, zbog spašavanja samo može biti nepouzdan svjedok. DIJANU ovo naljuti, ona prijeti zahtjevom za njezinim isključenjem iz slučaja, zbog pristranosti. ANELA izgubi svoje strpljenje i pošalje je k vragu. DIJANA se uvrijedi i obeća je kazniti zbog ovoga, te demonstrativno odlazi iz ureda. ANELA ljutito hukne, mrzi odvjetnicu Pentu. NADAN ostane zbunjeno.

7. scena:  «KANARINAC», VALERIOV URED -  INT. – JUTRO

Ulazi fotograf SILVIO, a VALERIO ima zadatak za njega. Prema Sarinim informacijama, Davorin je raspustio svoj bordel i gotovo ne izlazi iz kuće. Želi da SILVIO danonoćno motri na kuću i sve snima. Želi znati, što sad radi Davorin, tko mu dolazi, sve!! SILVIO malo uzdahne, zar 24 sata? VALERIO kaže, da može naći drugog fotografa, pa SILVIO nevoljko pristane i odlazi iz njegova ureda.

8. scena:  ANELIN URED – INT. – JUTRO

NADAN oprezno pita ANELU, da li se smirila? ANELA nije raspoložena za razgovor, zamoli ga da ode i otvori mu vrata. NADAN neodlučno krene prema izlazu. Na dovratku stane pored ANELE i tiho joj govori, da on želi razgovarati o njima. On je voli i ne želi da se gube na nepotrebnim svađama. ANELI ove svađe, nisu nepotrebne, jer joj on nešto taji. NADAN je iznenadi i poljubi je.

X – NA HODNIKU
 
Taj poljubac primijeti DANIJELA, koja se žurno sakrije iza zida. Namršti joj se lice.

X – ANELIN URED
 
NADAN se odmakne od zbunjene ANELE, kaže joj da razmisli, o onome što joj je rekao i odlazi, dok je u prednosti. ANELA je skroz izgubljena, i ne vidi da je gleda DANIJELA, koja je tren ranije mrsko odmjerila i NADANA na odlasku.

9. scena:    ZGRADA «TV- DIOKLECIAN» , NIKIN URED – INT. – DAN

NIKI sjedi namršteno za radnim stolom i odlučno uzme slušalicu telefona i otipka devet brojeva. Ona se obraća sugovornici, i moli je da dođe u Split, jer ona ne može sama protiv Badrića i njegovih ljudi iz «Kanarinca».

X – ZAGREB, CIBONIN TORANJ. UPRAVA I DOPISNIŠTVO «TV- DIOKLECIANA». URED

TV novinarka MIONA VUKOVIĆ stane na tren, a onda obeća doći u Split, i tako ima neke neraščišćene stvari sa Badrićem. Sa užitkom će ga poniziti na njegovom terenu.

X – NIKIN URED

NIKI odahne, sad joj je lakše. Vidi, kako joj pristiže faks, nakon što je prekinula razgovor, gdje je obećala dočekati na aerodromu. NIKI uzima faks i od iznenađenja problijedi. Javio joj se tajanstveni serijski ubojica sa potpisom «Darkman». On želi dati ekskluzivni intervju, i to baš njoj, koja mu je prišila dva umorstva, za koja on nije odgovoran. Naknadno će joj javiti za vrijeme i mjesto sastanka. NIKI ne može vjerovati svojoj sreći.

10. scena:  «FIRULE», INTEZIVNI ODJEL. HODNIK – INT. – DAN

Hodnikom idu ELLA i FRANCINE. ELLA otvoreno govori, kako joj nije jasna njezina uloga u svemu ovome, no kako je šef zamolio, ona neće postavljati suvišna pitanja. FRANCINE je zahvalna na ukazanom povjerenju i kratko nadoda, kako se dijelom događanja u Splitu poklapaju sa njezinom istragom, zato joj Nadan i pomaže. ELLA shvati,, kako ona ništa više neće kazati, te dolaze do med. Sestre NINE. Ona odmah prepozna FRANCINE, jer je ona već jednom pokušala vidjeti Marie. FRANCINE se zbuni, što zamijeti ELLA, no odluči ELLA o tome govoriti poslije. Zamoli NINU, da je odvede sa gospođom do djevojke. NINA ih upozori, kako ne smiju puno ostati, djevojka je još u šoku, polako se oporavlja. FRANCINE se omakne i ona zabrinuto upita, kako je Marie? NINA ne zna puno, no misli kako je problem više psihički. Stižu do sobe i ulaze.

X – BOLESNIČKA SOBA

MARIE zbunjeno gleda žene, koje joj NINA predstavi, a zatim odlazi. Insp. NOVAKOV, ne želi gubiti vrijeme na okolišanje. Otvoreno govori MARIE, što je doznala u svojoj istrazi, o njoj i nestalom Denisu Radmanu. Ispriča, kako zna da su oni ukrali malog Tonija Kesića i preprodali ga Vesni Sušenko i Nevi Grčić. ELLA zahtjeva potpunu istinu od nje. Tko je pucao na njih i kako su došli do Tonija?! Znaju za lažni rodni list i ugovor o skrbništvu, želi da joj ona raščisti neke nepoznanice. MARIE problijedi, ovo nije očekivala. FRANCINE dođe do kćeri, i brižno joj savjetuje, kako je najbolje da sve prizna, ne bi li sebi olakšala život, i time sebi manju kaznu. MARIE šuti, a onda tiho prošapne kako je Denis od neke žene dobio Tonija. Ne zna tko je ona, jer je Toni već bio kod Denisa, kad su se oni upoznali. ELLA pita, da li je to možda Bernarda, dječakova majka?! MARIE ne vjeruje, jer je Denis spomenuo kako je Tonijeva majka umrla. Pristala je na sve zbog Denisa, da onim odvratnim lezbijkama omogući da se proglase starateljicama. Oni su za javnost bili «fiktivni» roditelji, bez posla, a one su im navodno pomagale. ELLA pita, što je krenulo krivo, da je prouzrokovalo tragediju?! MARIE se namršti. Prizna, kako oboje nisu imali stalnih prihoda, a ona je i napustila studij novinarstva, jer joj nije išlo od ruke. A kako njezin mentor, monsieur Badrić, nije bio čovjek u kojeg je mogla pitati novac, on bi je propitkivao o privatnom životu. ELLA je prekine, pita da li se to radi o Valeriu Badriću, što MARIE i potvrdi. ELLA primijeti, kako je FRANCINE poznata ta činjenica. MARIE nastavi i prizna, kako je Denis zbog besparice odlučio ucijeniti žene. Postao je pohlepan, nakon što su prvi puta popustile. Tog dana, opet je išla na fakultet, na Denisov nagovor, po novu isplatu. Misli da su one pucale na njih, jer se Vesna strašno razljutila na nju i prijetila joj smrću, ako se ucjene ponove. ELLA se zahvali, nakon što joj MARIE kaže kako nema ništa nadodati. Pita ELLU za Denisa, no ona ne zna ništa o njemu. Nisu otkrili gdje je pobjegao. Zove FRANCINE da pođu, a ona nerado pođe za ELLOM. Nježno se osmjehne zbunjenoj i uplašenoj MARIE, tješeći je, kako će sve biti uredu. MARIE ostane sama. Strah je!

11. scena:  ZGRADA POLICIJE, HODNIK – INT. – SUMRAK

NADAN na odlasku sretne NAĐU, pita je o slučaju Melore Šeks? NAĐA prizna kako za sad ima samo dokumente. NADAN joj predloži, da malo prati ostale zaposlene u agenciji, možda je još netko upetljan u posao. Igor je definitivno iza svega, u to se može okladiti. NAĐA ima isti osjećaj, nekako joj Melora ne miriše na kriminalku. Odluči provjeriti njezinu bivšu cimericu Lianu Šitum. Mora istražiti sve o Melori.

12. scena:  SUDNICA – INT. – JUTRO

Slučaj skrbništva Antonia Kesića. Predsjeda sutkinja HAZNADAR. Tu su još, Državna odvjetnica KUZMANIĆ, kao i suprotne strane u raspravi. VESNA i NEVA s jedne, DIVNA i BERNARDA sa druge strane. U sudnici je opet i MARINELA, malo blijeda. VESNA zamoli sutkinju LEONU za riječ, želi se nadovezati na BERNARDINO svjedočenje, što joj LEONA dozvoli. VESNA pozove NEVU na mjesto za svjedoke i pita je o posvajanju. NEVA opravdava njih dvije, nisu znale kako su se ogriješile o zakon. Smatrale su da su Marie i Denis pravi Tonijevi roditelji. Uredno su ga prihvatile sa njegovim roditeljima, pod svoje skrbništvo. Naglasi kako nisu znale pravu istinu, no one su pazile na dječaka i voljele ga kao svog rođenog sina. Oglasi se DIVNA, njoj je sve to divno i krasno, no ne smije se zaboraviti činjenica, kako one nisu dječakovi roditelji, i kako ovdje sjedi prava Tonijeva majka. Više nema što dodati. VESNA opozove NEVU i govori sutkinji, kako želi pozvati novu svjedokinju. Nedavno je došla do saznanja, kako je dotična brižna majka prodala svoje dijete, preko posrednice, mladom paru. BERNARDA se uvrijedi, ovo je skroz nečuveno! DIVNA je smiruje, jer i tako ne govore istinu. To će MARINELA posvjedočiti. BERNARDU smiri LEONINO upozorenje, no samo na kratko, jer VESNA pozove MARINELU, kao dotičnu svjedokinju. Ne iznenade se samo DIVNA i BERNARDA, nego i sama MARINELA. Ona ne zna što da uradi. Spasi je ELLA, koja je slušala VESNINO izlaganje, te zamoli sutkinju HAZNADAR za razgovor. ELLA kaže, kako je policijska istraga došla do konačnih dokaza o dječakovoj sudbini. Marie De Whaux je svjedočila. Odmah se oglasi ANELA, jer ovo već spada u njezin djelokrug. Sutkinja LEONA popusti i pristane na još jednu odgodu, no zaprijeti da sutra želi zaključiti ovu raspravu. Izvine se prisutnima i zamoli ELLU i ANELU, da je prate do njezinog ureda. ELLA pogledom prostrijeli VESNU i NEVU, te odlazi za sutkinjom i ANELOM. MARINELA odahne, jedva se držala na nogama. Izbjegava poglede žena.

13. scena:  DAVORINOVA KUĆA, DNEVNI BORAVAK – INT. – JUTRO

DAVORIN zamišljeno sređuje poslovne papire. Tiho u sobu ulazi DORA, odjevena u njegovu pidžamu i kućni ogrtač. DAVORIN osjeti, kako ga ona promatra. Upita DORU, je li doručkovala? DORA potvrdi. Atmosfera je napeta, nitko se ne usudi započeti razgovor. DORA se zahvali bratu, što joj je spasio život. DAVORIN smatra, kako su zahvale nepotrebne, on bi to napravio za svakoga. DORA klimne glavom, kao da je odgovor razočarao, te se osvrne oko sebe. Oprezno ga pita za njegove cure. DAVORIN hladno odgovori, kako ih je sve raspustio zbog Munića i policije. Nadan mu je stalno za vratom. DORI je poznat osjećaj, toliko o rodbinskim vezama, osmjehne se gorko. DAVORIN također, napetost je razbijena. DAVORIN je oprezno upita, što će dalje? DORA nije sigurna, ako je Igor poželio ubiti, kakvog izbora ima?! Kako je bila glupa, što je vjerovala Igoru. Dopustila je mržnji, da joj zamuti razum. DAVORIN ne želi o prošlosti, oboje su pogriješili…jer nitko nije bio kriv. Bili su mladi i željni ljubavi. Tko je mogao znati, da im je Palmina zajednička majka?! DORA se namršti, sve je to još boli. Zamoli DAVORINA, da više ne spominje njihov odnos iz prošlosti. DAVORIN se izvine i dođe do nje, obeća kako će je zaštititi od Igora i svih nevolja. Ne smiju se više mrziti. DORA skoro što ne zaplače, zahvalna je. DAVORIN joj oprezno priđe i zagrli je. DORA se na tren ukoči, a onda snažno stegne brata i sa olakšanjem odahne. DORA moli DAVORINA za oprost, jer mu je mnogo naudila. DAVORIN je utiša, sve joj je oprošteno.

X – DAVORINOVA KUĆA – EXT.

Kroz prozor, sve to promatra SILVIO. On ih sa užitkom fotografira.




Offline Storyteller

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 252
Re: 14.EPIZODA: - Glavni Svjedok -
« Reply #1 on: 12 August, 2010., 08:42:28 CEST »
14. scena:   ZGRADA ŽUPANIJSKOG SUDA  - EXT. – JUTRO

ELLA izlazi iz Suda i primijeti BERNARDU, kako se žustro raspravlja sa Dr. KLJENJAK. Sve je to zaintrigira i odlučno krene prema njima.

X – NEDALEKO OD SUDA

MARINELA uvjerava BERNARDU, kako je Vesna pozvala na svoju ruku da svjedoči o toj laži, kako je prodala Tonija. Ona nema veze sa njezinim planovima. BERNARDA je sumnjičava. Upozori MARINELU, ako predosjeti, da će je prevariti, ona će kazati policiji pravu istinu o njoj, kako je pokušala ubiti i da joj je ona otela Tonija. MARINELA primijeti, kako im prilazi ELLA, i obeća BERNARDI, kako će ona održati svoje obećanje. Zamoli je, da joj vjeruje i žurno odlazi. ELLA stigne tren poslije i pita BERNARDU, što je bilo. BERNARDA šuti, a onda slaže, kako je sa Dr. Kljenjak razgovarala o Tonijevom zdravlju. Upita ELLU, zašto je omela suđenje?! ELLA indirektno odgovori, kako je zapečatila Vesni i Nevi sudbinu. Neka se ne brine, Toni neće pripasti njima. BERNARDA se zahvali i odlazi, ide u bolnicu posjetiti sina. ELLA je isprati pogledom, sigurna da joj BERNARDA nešto skriva u vezi sa Dr. Kljenjak!

15. scena:  STOBREČ, KUĆA LIANE ŠITUM – EXT. – DAN

NAĐA sjedi u autu, ona je u zasjedi i promatra kuću. Na balkon, na tren izlazi LIANA, a onda se okrene i kao da nešto govori osobi unutar kuće, koju NAĐA nije mogla vidjeti. Čim je LIANA ušla unutra, NAĐA izlazi iz auta i prišulja se njezinoj kući.

X – UNUTAR LIANINE KUĆE
 
LIANA govori IGORU, kako nema novih informacija o Melori, ali po riječima njegova doušnika iz Tužilaštva, dokazi su više nego dovoljni za njezinu osudu. IGOR se zlobno osmjehne, on je uvjeren kako će osuditi Meloru i njima uvelike olakšati život.

X – IZVAN KUĆE
 
NAĐA zine od čuda, kad primijeti IGORA. Naglo se odvoji od kuće i žuri do auta. Uzima radio i traži pomoć, za privođenje osumnjičenoga.

16. scena:  BILICE, ISTRAŽNI PRITVOR. SOBA ZA POSJETE – INT. – DAN

LEONA zahvali NADANU, što je udovoljio znatiželji stare žene i omogućio da vidi optuženu, prije suđenja. Jednostavno mora saslušati mladu gospođicu, da vidi tko se krije iza imena okorjele «madamme», jer su dokazi koje su prikupili u istrazi, previše uvjerljivi. NADAN se složi sa njezinom konstatacijom, no ulazi MELORA, pa ne objasni Sutkinji HAZNADAR svoje sumnje. MELORA zbunjeno sjedne, te se Sutkinja HAZNADAR prepusti znatiželji, nakon što se predstavi, i počne sa ispitivanjem. Spomene dokaze protiv nje. MELORA u očaju tvrdi, kako ona osobno ne poznaje Doru, samo je jednom srela. Nadoda, što više razmišlja, sve je više sigurnija, kako su joj namjestili igru, njezin šef Igor i njezina bivša cimerica Liana. LEONA se namršti, zanima je da li može nečim potvrditi svoju priču. MELORA teško uzdahne i vrisne gotovo u očaju, da naravno kako nema, odakle joj. No, Igor je znao kako ga želi optužiti za ubojstvo i požar obiteljskog restorana Čavarovih, za što su optužili njezinog nedužnog brata Jagora. Ovo mora biti Igorova osveta! NADAN se sjeća tog slučaja, no otisci na kanti sa benzinom, pripadali su optuženom. MELORA tvrdi, kako su ga njezin bivši momak Jakov i Igor na to prisilili, da uzme kantu, kad ih je uhvatio na djelu. LEONA skrene pažnju na njezin slučaj i upozori MELORU, kako su dokazi protiv nje ozbiljni, toliko uvjerljivi, da je odlučila odmah pokrenuti suđenje protiv nje. Predloži joj da sebi nađe izvrsnog odvjetnika, u protivnom njezina sloboda je ugrožena. MELORA ih u suzama uvjerava kako nije kriva. Po nju stiže ČUVAR, i odvodi nesretnu mladu ženu. NADAN upozori LEONU, kako njezine riječi mogu biti istinite. LEONA mu savjetuje, da onda požuri sa otkrivanjem pravih krivaca, jer su njezine ruke vezane, bez obzira na njezino osobno stajalište, što je još jednom potvrdila u razgovoru sa djevojkom. Sudac Cerić je zaključio istragu i podigao zahtjev za suđenje. NADANU zvoni dojavljivač, on se javi, te žurno prekine. Kaže zbunjenoj LEONI, kako je blizu razrješenja cijelog slučaja.

17. scena:  BILICE, SOBA ZA POSJETE – INT. – DAN

DIJANA govori DANIELU, kako im odvjetnica Kuzmanić uvelike otežava situaciju zbog njegova bijega iz pritvora. No, dobro je, što je spasio Marie. Ako je istina, što on tvrdi, djevojka će im pomoći. DANIEL se nada, kako će se Marie svega sjetiti. DIJANA ga tješi, to što je spasio Marie, morat će mu uzeti, kao olakotnu okolnost. To će dobro doći, kad se bude raspravljalo o procjeni njegova karaktera. Moraju se hvatati za svaku slamku. DANIEL uzdahne, želi da prestane ova noćna mora.

18. scena:  PUSD, NADANOV URED – INT. – POPODNE

MIRELA govori šefu, kako se već dogovorila sa Nađom. Žuri do nje u Stobreč, da joj pomogne oko Igora i njegove suradnice Liane. Pokušat će pronaći neki dokaz, za koji ih mogu teretiti. NADAN odobrava, čak i pritvaranje osumnjičenih. On će dotle pokušati od Istražnog suca Cerića izvući dozvolu. Ne smiju Igora ispustiti iz ruku. MIRELA žuri po dužnosti, a NADAN krene rukom prema telefonu.

19. scena:  URED ODVJETNICE FRANULOVIĆ – INT. – NOĆ

BERNARDA je namrštena, misli kako sa Marinela neće pojaviti. DIVNA vjeruje svojoj prijateljici. Ona puno riskira predstojećim svjedočenjem, no održati će svoju riječ. U tom trenu ulazi MARINELA, pomalo blijeda. Kaže da je spremna za uvježbavanje svog svjedočenja, te hladno pozdravi BERNARDU. Odvjetnica ponudi MARINELI sjesti. Želi da je pažljivo sasluša, jer o ovome joj ovisi sloboda. MARINELA se blijedo osmjehne, vidi se njezin osjećaj straha i neugodnosti. DIVNA prvo pokuša odgovoriti BERNARDU od svog nauma, jer je slučaj gotovo dobiven. Možda MARINELU ne treba ugrožavati, no BERNARDA ne želi se kockati životom svog sina.

20. scena:  VRANJIC, KUĆA VESNE I NEVE  - INT. – NOĆ

VESNA je uvjerena, kako im insp. Novakov nešto sprema. Od kad su pronašli Marie, ne napušta je loš predosjećaj. NEVA ne želi misliti na to, kako će izgubiti Tonija. Ona će prisiliti Marinelu da laže protiv Tonijeve majke, zar ne?! VESNA smiruje svoju partnericu u ljubavi i zločinu. Ona obeća natjerati Marinelu, da iznevjeri Bernardu. Ali, nju više zabrinjava Marie. Nešto mora napraviti, da ih ta djevojka ne oda policiji. NEVA se boji, preklinje je, da više nikog ne pokušava ubiti. One nisu takve! VESNA je zagrli i obeća kako neće, no njezin namršteni pogled ne obećava Marie sigurnu budućnost.

21. scena:  KUĆA NATALIJE BOSNIĆ – EXT.  – NOĆ

NEVIANNA parkira auto. Dočeka je namrštena MAJA. NEVIANNA potvrdi vlasništvo ove kuće, u njoj stoji Natalija Bosnić, njezina povremena kolumnistica o zdravoj prehrani. NEVIANNA želi znati što se događa?! MAJA bez uvoda kaže, kako se dogodilo umorstvo. Želi, da joj ona potvrdi, kako se radi o dotičnoj osobi.

X – UNUTAR KUĆE

NEVIANNA sva blijeda ulazi u kuću. Loše joj je, kad ugleda ubijenu NATALIJU, oko koje se bave VJERA i njezin kolega FORENZIČAR. NEVIANNA okrene glavu i potvrdi MAJI, kako je to njezina novinarka NATALIJA. MAJU zanima, da li je žrtva imala problema ili možda neprijatelja? NEVIANNA prizna, kako ne zna mnogo o NATALIJINOM privatnom životu. Tko je to mogao uraditi? MAJA nije sigurna, ispituju više mogućnosti, uključujući i serijskog ubojicu. NEVIANNA se zbuni, mislila je kako on samo ubija studente prava. Upita oprezno, da li su pronašli još nekog u kući? MAJA niječno odgovori, zar su trebali?! NEVIANNU spasi VJERIN dolazak, koja otkloni sumnju na serijskog ubojicu. Ona nije otrovana, ubila je druga osoba.

22. scena:   « KANARINAC», VALERIOV URED – INT. – NOĆ

VALERIO oduševljeno gleda fotografije, koje mu je SILVIO ponosno donio. VALERIO ne može vjerovati njegovoj sreći. Glavni osumnjičeni, Davorin i Dora u strastvenom zagrljaju. Inzistira da se ova slika odmah uvrsti za sutrašnje izdanje. Pošalje SILVIA da odnese slike u štampariju, a on će se uhvatiti teksta. Sve to ide za naslovnicu. VALERIO već u mislima, za kompjutorom.

23. scena:  MARINELIN STAN – INT. – JUTRO

MARINELA se budi nervozna i u znoju. Umiva se i polako se oblači, pomalo nervozna. Shvati, kako je u susjednoj sobi ŽELJAN budan. MARINELA ga pregleda i utvrdi, kako mu rane sporo zarastaju. Upozori ga na infekciju, možda bi morao u bolnicu, zbog svojeg zdravlja. ŽELJAN odbija tu mogućnost, ne želi riskirati život na otvorenom, te promjeni temu i pita je o Mirni. MARINELA se iznervira pitanjem. Odbrusi mu, kako joj je dosta njega i Mirne. ŽELJAN je pokuša upozoriti na obećanje, no MARINELI je svega puna kapa. Ne želi da je više iskorištavaju. Zapravo, dosta joj je, što je svi iskorištavaju. Pošalje zbunjenog ŽELJANA k vragu i viče mu da si sam spremi doručak. Ona je izgubila apetit, a žuri i na suđenje. MARINELA žurno odlazi, a ŽELJAN se namršti.

24. scena:  RESNIK, SPLITSKI AERODROM. ČEKAONICA – INT. – JUTRO

NIKI dočeka MIONU, koja odmah želi znati, da li se što zanimljivo dogodilo u međuvremenu? NIKI joj spomene faks, no malo je sumnjičava po tom pitanju. Zašto bi se tek sad javljao ubojica, nakon toliko mrtvih iza sebe? MIONA joj savjetuje, da ne odbacuje tu mogućnost. Upita NIKI, da li Badrić još istražuje priču oko bordela za «Kanarinac»? NIKI to potvrdi. MIONA obavijesti kolegicu, kako se već u avionu odlučila za svoju prvu priču. Odlučila je saslušati Meloru Šeks, to je zaintrigiralo. Želi potući Badrića na njegovu terenu. Kreću u otvoreni rat. NIKI se osmjehne.

25. scena:  BAČVICE, KAFIĆ UZ MORE – EXT. / INT. – JUTRO

FRANCINE otpije kavu sa mlijekom, te se obrati NADANU. Razgovaraju o Marie. Ona smatra kako trebaju izvući odgovore od nje, ona može biti rješenje njihove istrage. NADAN ne želi polagati puno nade u njezino svjedočenje. Marie se upetljala u svijet kriminala i već im je prije lagala. Moraju njezine riječi uzeti sa velikom rezervom, možda bude lagala da zaštiti svog momka Denisa ili Remannia, koji joj je spasio život. FRANCINE se zamisli, no ona vjeruje kako ima aduta u rukavu, kojim će razuvjeriti Marie od pokušaja da im slaže. Moli NADANA, da joj omogući, da vodi Marieino ispitivanje. NADAN zaintrigiran pristane, no upozori je, kako će uz nju biti insp. Novakov. Ipak se radi o njihovoj istrazi. Ona je u Splitu neslužbeno, to ne smiju zaboraviti. FRANCINE pristane.

26. scena:  ZGRADA ŽUPANIJSKOG SUDA – EXT. – JUTRO

Županijska odvjetnica ANELA prilazi odvjetnici DIVNI i njenoj klijentici BERNARDI, koje čekaju ispred zgrade. ANELA vjeruje, kako će danas sutkinja Haznadar, donijeti odluku u njihovu korist.

X – NEDALEKO OD NJIH

Blizu njih stoje VESNA i NEVA, one o nečemu raspravljaju.

X – ISPRED ZGRADE SUDA

ANELA prišapće, kako se njima loše piše. Pogleda na sat, govori da je vrijeme i pozove ih da pođu unutra. BERNARDA će ostati na tren, jer primijeti dolazak MARINELE. Prema njoj se uputi VESNA, a NEVA se odvoji od nje i krene prema BERNARDI.

X – NA ULAZU

ANELA i DIVNA ulaze, ne primijetivši da ih pogledom prati zamišljena DANIJELA.

X – ISPRED ZGRADE

NEVA se oprezno obrati BERNARDI, govori kako ona i VESNA vole Tonija, i ako sutkinja odluči dodijeliti njima Tonija, ona joj neće braniti da ga viđa. Nada se, kako će ona postupiti jednako. BERNARDA sumnja u takvu odluku sutkinje, njezine uvjete smatra drskim i uvredljivima. I ne vjeruje, da će voditi svog sina Tonija u zatvor i da to želi. NEVU neugodno iznenadi bujica riječi  mržnje od BERNARDE, te se bez riječi odvoji od nje i požuri u zgradu.

X – MALO PODALJE

VESNA ponovo zaprijeti MARINELI zatvorom, ako se ne bude pridržavala dogovora i požuri za svojom partnericom. MARINELA je sva napeta, ide polako za njom. Priđe joj BERNARDA i upozori je, ako slučajno odluči promijeniti stranu saveznika. MARINELA je pogleda, već dovoljno zastrašena. BERNARDA požuri unutra. MARINELA, kao da se nećka, a zatim neodlučno krene prema zgradi suda.

27. scena:  DAVORINOVA KUĆA – INT. – JUTRO

DAVORINA i DORU iznenadi kucanje na sporedna vrata. DAVORIN uzme pištolj. DORA je zabrinuta. No, to je samo LENKO, njegov čovjek od povjerenja. On žurno ulazi. Ne iznenadi se, kad ugleda DORU, na koju uopće ne reagira, već se obrati šefu. LENKO priznaje DAVORINU, kako nije uspio pronaći Ljubicu, kao da je u zemlju propala. Odlučio se vratiti u grad, jer je njegov ljubavnik Maro završio na zaraznom, misle da ima AIDS. DAVORIN se žaluje, ne želi ga ukoriti zbog Ljubice. Pokuša mu objasniti za DORU, no LENKO pokaže DAVORINU jutarnje izdanje «Kanarinca». Cijela Hrvatska zna, gdje se DORA nalazi. DORA se uplaši, onda i Igor zna, kako je ona živa i sigurno će je pokušati ubiti, jer zna i previše o njegovim poslovima. DORA želi pobjeći iz Splita. DAVORIN je smiruje, smislit će nešto. LENKO misli, kako je njezina odluka razumna. Igor se sada ponaša kao ranjena zvijer, u Splitu nisu sigurni. DAVORIN zamišljeno pogleda u oboje, koju će odluku donijeti?

28. scena:  STOBREČ, LIANINA KUĆA – INT. – JUTRO

IGOR uzima slušalicu, to je Liana, koja je u agenciji.

X – AGENCIJA «EAGLE TOURS»

LIANA ispred sebe ima «Kanarinac» sa fotografijom Dore i Davorina. Govori Igoru, da je iskrsnuo jedan problem. Opasan!

X – LIANINA KUĆA

IGOR se namršti, dok sluša, što mu Liana ima za kazati.

X – LIANINA KUĆA – EXT.
 
NAĐA stiže do MIRELE i upita je, je li se sinoć dogodilo što zanimljivo? MIRELA odgovori niječno. Trenutno je u kući samo Igor, dok je Liana otišla na posao. Upita NAĐU, je li šef uspio srediti dozvolu za privođenje? NAĐA ne stigne odgovoriti, jer se iznenada začuje buka motora. IGOR ih primijeti i projuri pored njihovog auta, na bijeloj «vespi». NAĐA ljutito opsuje, sjeda na mjesto vozača, a MIRELA do nje. Žure za bjeguncem.

29. scena:  ŽUPANIJSKI SUD, SUDNICA – INT. – JUTRO

U sudnici su prisutne: sutkinja HAZNADAR, odvjetnice KUZMANIĆ i FRANULOVIĆ, kao i sukobljene strane; VESNA, NEVA i BERNARDA. Sutkinja HAZNADAR poziva MARINELU na mjesto za svjedočenje. Ona ide, kao janje na klanje. MARINELA sjedne, a sutkinja HAZNADAR je upita o istinitosti VESNINE izjave i o prodaji malog Tonija? MARINELA je vidno uzdrmana prethodnim prijetnjama. Gleda u prisutne, ne usudi se progovoriti. Žene nestrpljivo očekuju odgovore.



Nastavak u slijedećoj epizodi: - ROBINJA -